«Вплив кінезіологічних вправ на розвиток мовлення та мислення дітей»

Кінезіологічні вправи дозволяють дітям зосередитися, скоординувати свою ді­яльність, позбутися стресу, долати мовленнєві вади і вчитисялегше та природніше, оскільки мозок продуктивний лише тоді, коли гармонійно пра­цюють і права, і ліва його півкулі. готуючи дитину до школи, пам’ятайте: «Мозок добре влаштований, вартий більшого, ніж мозок добре наповнений». Для успішного навчання дітей використовують повноцінний розвиток міжпівкульної взаємодії. Лінощі дитини-сигнал негараздів педагогічної діяльності дорослого, неправильно обраної методики роботи з дитиною.

Пропоную вашій увазі сучасну методику кінезіології. Кінезіологічні вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше не брали участь у навчанні. Цікаво відзначити, що людина, може мислити сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки слід рухатися. Саме тому багатьом людям легше мислити під час повторюваних фізичних дій (ходьбі, погойдуванні ногою, постукуванні олівцем та ін..). На руховій активності побудовані всі нейропсихічні корекційно- розвивальні програми. Ось чому слід пам’ятати, що нерухома дитина не навчається.

Такі вправи необхідно проводити щодня протягом 6-8 тижнів упродовж 15-20 хвилин на день поступово ускладнюючи. Їх можна розділити за змістом, за призначеннеям і використовувати в різні моменти життєдіяльності дитини.

Кінезіологічні вправи під час ранкової гімнастики

«Людина-павук» -стати обличчям до стіни, ноги на ширині плечей, долоні на стіну на рівні очей. Пересуватися уздовж стіни вправо, потім вліво приставним кроком, руками і ногами рухати паралельно.

«Уважні звірята»-потрібно крокувати, високо піднімаючи коліна, торкаючи правою рукою лівої ноги, а лівою-правої (6 пар рухів). Потім крокувати, торкаючи рукою однойменного коліна(6 пар рухів). Закінчити торканням протилежної ноги.

«Око-мандрівник»-початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима будь-який предмет, котрий назвав педагог.

«Горизонтальна вісімка»-витягнути перед собою праву руку на рівні очей, залишивши витягнутим вказівний палець. Намалювати в повітрі горизонтальну вісімку якомога більшого розміру, стежити очима за кінчиком пальцю.

Доброго ранку! Вправи для створення позитивного психоемоційного настрою

До комплексу можна включати дихальні вправи, пантоміму, імітаційні рухи, вправи на релаксацію, пальчикову гімнастику, виконання яких супроводжувати читанням віршів. Вправи проводити без примусу, вони повинні надати позитивного настрою на весь день.

Зробіть своїм головним правилом- не нашкодіть! Бажаю Вам успіху!

ЯК ЗРОБИТИ ЧИТАННЯ ДІТЕЙ ЦІКАВИМ

/Files/images/56.jpgНавичка читання – одне з важливих умінь людини, без досконалого володіння нею неможливе успішне опанування інших навчальних дисциплін. За підрахунками вчених, 90-95% інформації ми одержуємо завдяки зоровому сприйняттю-читанню. Діти, які вміло і багато читають, зазвичай гарно навчаються в школі, більш упевнені у собі, мають високу самооцінку, на них рівняються однокласники. Тому, так необхідно змалечку прищепити дитині любов до читання. Хочу дати декілька порад у вихованні маленького читача:

1.Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією (читання вголос).

2.Пам’ятайте про поезію. Короткий вірш-це найкращий спосіб привернути увагу дітей.

3.нехай ваша дитина частіше бачить вас за читанням. Діліться з дитиною думками про прочитане .

4.Даруйте книги дітям-цим ви даєте зрозуміти, що книжки особливі.

„У якому віці дитина повинна уміти читати?” – запитують стурбовані батьки. Особливо хвилюються мами, якщо в них дитина ще не читає, зате в подружки малюк швидко читає із трьох років. У якому ж віці настає час ?

Необхідно сказати, що все ж таки всі діти різні, і в питанні навчання читанню – теж. У когось все відбувається легко й просто, а деяким мамам доводиться добре потрудитися.

Найголовніше правило навчання читання, що споріднює всі теорії:

„Не можна навчати читанню насильно”.

Тобто змушувати, кричати, вимагати – не можна! Інакше потім Ваше малюк Вам це обов’язково „пригадає”, а Ви будете дивуватися: „Чому це він не любить читати книги?”

Тільки інтерес, гра, заняття в ігровій формі! Забороняти маляті завчасно запам’ятовувати букви не потрібно. Деякі мами впадають в іншу крайність і не показують дітям букви та цифри до настання певного віку.

Ви можете повісити вдома яскраву, барвисту абетку з картинками. Розмістити її потрібно в місці, доступному для дитячих очей. Якщо малюк зацікавиться кумедними картинками, ви можете називати йому по декілька букв, нехай запам’ятовує поступово.

Коли дитина трішечки підросте, займаючись із ним ліпленням або аплікацією, можете ліпити букви із пластиліну або вирізати їх із паперу, при цьому проговорюючи, як кожна з них називається.

Ігри в домашніх умовах допомагають дитині ближче познайомитись зі словом, дають змогу коригувати ту чи іншу ваду характеру, розвивають дитячий потенціал.

1.гра « Тільки веселі слова»

-перший гравець вимовляє: клоун, другий-радість, третій-сміх. Гра рухається доки не закінчаться слова.

2. «Добери слова»

-підбір слів-ознак: зима(яка?) холодна , морозна, сніжна

3. « Чарівний ланцюжок»

- мед(що ти уявляєш коли чуєш це слово?)- бджола, квітка, вулик, ведмідь, горло, ліки, біль,…

4. «Слова-навпаки»

-тихий-гучний, темний-світлий, солодкий-гіркий, теплий-холодний.

5. «Веселі рими»

-свічка-пічка. мишки-кришки, шишка-книжка, машина-картина..

Дощик сховався у (горщик).

Сіра мишка взяла..(книжку)

Ворона знає, де..(корона)

Носоріг сховав (пиріг)

6. «Якщо раптом…»

--дитині пропонують якусь незвичну ситуацію, з якої вона має знайти вихід…

«якщо на землі зникнуть усі звірі, ґудзики? Якби у тебе була б жива вода? –що б ти зробив?»

Світ фантазії дітей в процесі ігор нескінченний. Головне мати і підтримувати бажання дітей. Один із філософів сказав, що найкраща школа- життя, найкращий учитель – помилка, найцінніший скарб – книжка, а найкраща освіта- досвід.

Тож, допоможемо ми , всі дорослі, якнайкраще пізнати дитині світ, набути великих знань, уміло і впевнено виходити з різних життєвих ситуацій. І цим самим виховати цікаву дитячу особистість.

Кiлькiсть переглядiв: 945

Коментарi